HNK verwelkomt nieuwe huurders bij HNK Utrecht Centraal Station

Hoofddorp, 7 december 2015 – Launch!, W/E adviseurs, TIO Hogeschool en het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) huren ruim 2.272 m2 Kantoor op maat bij HNK Utrecht Centraal Station. Launch! huurt ruim 850 m2 kantoorruimte, W/E Adviseurs 235 m2, TIO Hogeschool 457 m2 en NIP huurt circa 730 m2 kantoorruimte aan de Arthur van Schendelstraat 650 in Utrecht. HNK staat voor Het Nieuwe Kantoor. Met dit concept richt NSI zich op de groeiende behoefte aan full service en flexibele huisvestingsconcepten in de kantorenmarkt.

Launch! heeft per 1 december haar kantoorruimte bij HNK Utrecht Centraal Station betrokken. Launch! heeft specifiek voor de locatie HNK Utrecht Centraal Station gekozen vanwege de locatie en de toegevoegde waarde van het HNK concept. ”De uitstraling van het gebouw en de inrichting spreken ons erg aan” aldus Joris Pronk, algemeen directeur van Launch! “Daarnaast is de flexibiliteit voor ons belangrijk. Wij kunnen gebruik maken van de extra ruimte in de vorm van ontmoetings- en netwerkplekken in het sociale hart, vergaderruimtes en de horeca wanneer wij dit nodig hebben. Kortom een prachtige locatie binnen een uniek netwerk voor wie op zoek is naar flexibiliteit, goede voorzieningen in een inspirerende omgeving.”

DTZ bracht de transactie voor het vestigen van W/E, NIP en het hoofdkantoor van TIO tot stand namens verhuurder. CBRE bracht de transactie voor Launch! namens de verhuurder tot stand. CBRE begeleide NIP, de grootste beroepsvereniging van psychologen in Nederland. Brecheisen Makelaars Utrecht adviseerde TIO Hogeschool.

In navolging op het succes van de volledige verhuurde HNK vestiging aan de Weg der Verenigde Naties in Utrecht is op 14 oktober jongstleden de 2e HNK vestiging in Utrecht officieel geopend. HNK Utrecht Centraal Station staat op een prominente zichtlocatie vanaf het spoor en is zeer goed te bereiken vanaf het Centraal Station. Totaal biedt deze vestiging circa 9.000 m2 kantoorruimte, waarvan reeds zo’n 5.500 m2 verhuurd is. Kenmerkend binnen het HNK concept is het ‘sociale hart’; deze centrale ruimte op de begane grond is ingericht als ontmoetingsplek met ruim 100 werkplekken, verschillende zitjes, lange werktafels en HNK Café Soof. Tevens bevinden zich hier de vergaderfaciliteiten en de volledig ingerichte kantoorruimtes “Managed offices”. Op de bovenste etages worden de kantoorruimtes op maat verhuurd.

HNK staat voor Het Nieuwe Kantoor, waarmee het beursgenoteerde NSI inspeelt op de groeiende behoefte aan flexibele full service huisvestingconcepten in de kantorenmarkt. HNK is de ultieme (net)werklokatie voor flexwerkers, starters, gevestigde bedrijven en multinationals. Het concept sluit goed aan bij de wens van ondernemingen die efficiënt willen huren, werken en vergaderen. De gebruiker huurt precies het metrage en de diensten die hij nodig heeft, voor de duur die bij zijn bedrijfsplan past. HNK is zeer herkenbaar op elke locatie en combineert ‘maatwerk’ met vaste elementen die een gebruiker op iedere HNK locatie mag verwachten. Een HNK vestiging kenmerkt zich door een stijlvolle inrichting, een bruisend sociaal hart, flexplekken, Managed offices (ingerichte kantoren), kantoor op maat en vergaderfaciliteiten. HNK heeft een landelijke dekking en heeft op 14 oktober 2015 haar 10e vestiging aan de Arthur van Schendelstraat in Utrecht geopend. Hiermee ligt HNK op schema in de uitrol van het concept naar een landelijk netwerk met ten minste 20 vestigingen in 2016.

Over NSI
NSI creëert met en voor haar klanten inspirerende omgevingen om succesvol te ontmoeten, te werken en te ondernemen. NSI belegt in kantoren en winkels op kwalitatief hoogwaardige en bedrijvige locaties in Nederland en België. NSI is een beursgenoteerde vastgoedmaatschappij en beheert een belegd vermogen van circa € 1,2 miljard.

E vanessa.oudshoornspaargaren@nsi.nl I www.nsi.nl I www.hnk.nl