HNK Ede is voorzien van zonnepanelen

Hoofddorp, 19 juli 2017 – NSI plaatst samen met haar partners KiesZon en Dutch Renewergy in totaal 3.500 zonnepanelen op 23 van haar gebouwen, waaronder een aantal HNK vestigingen. De eerste HNK vestiging die voorzien is van zonnepanelen is HNK Ede. Eerder is al geïnvesteerd in het verduurzamen van dit gebouw bij de transformatie naar een HNK vestiging. De plaatsing van de zonnepanelen is een belangrijke stap in het verder verduurzamen van de HNK vestiging en de totale kantorenportefeuille.  Door de plaatsing van de zonnepanelen voorziet HNK Ede gedeeltelijk in haar eigen verbruik.

Voor NSI is de plaatsing van zonnepanelen een belangrijke stap bij het realiseren van de doelstelling om 10% van het energieverbruik van de portefeuille op te wekken met zonne-energie. Het overige elektraverbruik wordt reeds 100% duurzaam ingekocht met Europese wind. De CO2-uitstoot van het gasverbruik wordt met gold standard* gecompenseerd. Hierdoor is het energieverbruik van de NSI portefeuille CO2- neutraal. Door de plaatsing van de zonnepanelen zal in totaal een opwekvermogen van ruim 1.000.000 kWh op jaarbasis worden gerealiseerd. Dit is goed voor een besparing van 526.000 kg CO2, wat gelijk staat aan een jaarverbruik van circa 285 huishoudens.

Over HNK Ede

HNK staat voor Het Nieuwe Kantoor, waarmee het beursgenoteerde NSI inspeelt op de groeiende behoefte aan flexibele full service huisvestingconcepten in de kantorenmarkt. HNK Ede Horapark is een toonaangevend en duurzaam gebouw in een bosrijke omgeving, gelegen nabij het treinstation en de uitvalswegen A12 en A30. Deze HNK vestiging is goed te bereiken en parkeren kan voor de deur. Het gehele complex biedt ruim 5.300 m2 kantoorruimte. Het HNK Grand Cafe vervult een centrale rol binnen het Horapark, maar ook andere ondernemers zijn van harte welkom. HNK is de ultieme (net)werklokatie voor flexwerkers, starters, gevestigde bedrijven en multinationals. Het concept sluit goed aan bij de wens van ondernemingen die efficiënt willen huren, werken en vergaderen. Een HNK vestiging kenmerkt zich door een stijlvolle inrichting, een bruisend sociaal hart, flexplekken, Managed offices (ingerichte kantoren), kantoor op maat en vergaderfaciliteiten. HNK heeft een landelijke dekking met 13 vestigingen.

Over NSI

Als beursgenoteerde Fiscale Beleggings Instelling richt NSI zich op het realiseren van maximaal resultaat voor aandeelhouders door proactief beheer en management van haar kantorenportefeuille  en gedisciplineerde rotatie van objecten. NSI focust zich op Nederlandse kantoren. De waarde van de totale portefeuille bedraagt EUR 1,2 miljard (peildatum 31 december 2016). HNK staat voor Het Nieuwe Kantoor, waarmee het beursgenoteerde NSI inspeelt op de groeiende behoefte aan flexibele full service huisvestingconcepten in de kantorenmarkt.

E vanessa.oudshoornspaargaren@nsi.nl I www.nsi.nl I www.hnk.nl

ede

Er zijn geen reacties mogelijk op dit bericht