Close
Klanten aan het woord: Remy en Jop van Digital Captains

Klanten aan het woord: Remy en Jop van Digital Captains

Wie: Remy Steijger en Jop Goslinga
Bedrijf: Digital Captains
Wat: Co-founder en Marketing Captain (Remy), Co-founder en Story Captain (Jop)
Branche: marketing
Houden kantoor in: HNK Den Haag
Drinken hun koffie: zwart (Remy), cappuccino (Jop)
Passie: gadgets en innovatiedingen (Remy), nieuwe dingen doen (Jop)
Motto: ‘Doe wat je leuk vindt en word iedere dag lachend wakker’ (Jop), ‘Digitale marketing is voor iedereen bereikbaar’ (Remy)

Wat moeten we weten over Digital Captains?

Remy: Wij zijn de gids in het digitale tijdperk. Omdat de ontwikkelingen zo hard gaan dat er weinig bedrijven zijn die het allemaal bij kunnen houden, guiden we organisaties. We creëren dingen, we verspreiden dingen onder het juiste publiek, en we maken dingen inzichtelijk.

Jop: Wij zijn innovatieve storytellers met digitale marketing. Wij vinden het belangrijk dat je iets vanuit een verhaal communiceert, en gebruiken alle digitale mogelijkheden die er zijn om een verhaal bij een publiek te krijgen.

Hoe zijn jullie in de business terechtgekomen?

Jop: Ik kom uit het storytellen vanuit de journalistiek.

Remy: Ik kom uit het storytellen vanuit marketingopzicht. Ik ben begonnen met mijn marketingcarrière toen online nog niet bestond. Ik heb een bepaalde gedachte, een echte marketinggedachte.

Jop: Remy is eigenlijk de marketinggod!

Welke tip willen jullie anderen meegeven?

Jop: Dat je het gewoon moet doen. In mijn karakter ligt dat ik heel lang wil slijpen en schaven aan een idee totdat het perfect is. In de praktijk kun je veel beter doen en leren van de feedback. Dan ontwikkel je veel verder dan wanneer je alleen in je schuur gaat zitten. Wanneer je in je comfort zone blijft, gaan er geen mooie dingen gebeuren.

Remy: Verandering is niet eng. Zelf heb ik een wereldreis gemaakt, terwijl ik mooie carrièrekansen had bij Ikea. Ik zou de grote manager worden en mijn route was helemaal uitgestippeld. Maar ik dacht: ‘ik doe het gewoon niet, ik ga de wereld in met mijn rugzak’. Ik heb veel geleerd van die reis. Relativeren en dat soort dingen. Spijt heb ik er nooit van gehad!

Wat doen jullie over 10 jaar?

Remy: Dan zijn wij het kwalitatief grootste digital marketingbureau van Europa!

Jop: Het belangrijkste vinden wij dat we maatgevend zijn en met innovaties komen. Dat we de wereld een klein beetje op zijn kop zetten. Niet alleen qua marketing, maar ook hoe, waar en wanneer mensen het beste functioneren. Die weg willen we gaan verkennen. Werken van 9 tot 5 is wel wat gedateerd.

Waar zijn jullie trots op?

Remy: Ik ben apetrots dat we in vrij korte periode, 15 maanden, uitgegroeid zijn tot een volwaardig bureau met medewerkers en grote opdrachtgevers. Dat ik de mensen zie werken aan de projecten die wij bedacht hebben. En dat ze het nog leuk vinden ook! Ook ben ik trots dat de opdrachtgevers tevreden zijn.

Jop: Dat we internationaal werken en nu al reizen voor ons werk. Zo gaan we volgende maand naar New York! En dat wat je letterlijk op een zolderkamertje bedenkt, in de praktijk werkt.

Met welke ondernemer(s) in het HNK netwerk willen jullie in contact komen?

Remy: Iedereen is welkom bij onze academy. Ik zou het ook mooi vinden als iedereen ons social media dashboard Skybird Social gaat gebruiken.

Hoe bevalt het in HNK?

Jop: Heel goed, waanzinnig. We zijn ontzettend blij. Het is een bruisende omgeving en het ziet er strak en gelikt uit. Wij hebben een groep mentoren om ons heen die tegen ons zeiden: ‘Je moet het grootste merk ter wereld kunnen ontvangen in je kantoor. Het moet representatief zijn.’ Ons kantoor in HNK is dat helemaal.

Zouden jullie HNK aanbevelen aan anderen?

Remy: Dat doen we al!

0 Reacties

Geef een reactie

Uw mailadres zal niet zichtbaar zijn. Verplichte velden zijn aangegeven met een *