Close
Klanten aan het woord: Rogier Westerink

Klanten aan het woord: Rogier Westerink

Wie: Rogier Westerink
Bedrijf: Brand New Journey
Wat: Online strateeg en ‘astronaut’
Branche: Marketing, communicatie en reclame
Houdt kantoor in: HNK Den Bosch
Drinkt zijn koffie: Zwart!
Motto: Change it, accept it or leave it. Ben je het ergens niet mee eens, probeer het dan te veranderen. Lukt het niet om het te veranderen, dan zul je het moeten accepteren. Kan je het niet accepteren, dan moet je op zoek naar iets anders.

Wat moeten we weten over Brand New Journey?

Brand New Journey is een fullservice marketingbureau. Wij nemen onze klanten mee op reis, een journey, en willen de dingen niet op de traditionele marketing manier doen, maar op een brand new manier.

Als online strateeg, maar ook als astronaut, ga ik op reis met klanten. Met het thema journey hebben we hier bij Brand New Journey allemaal alternatieve functienamen. Als astronaut bekijk ik vanuit een veranderend universum de veranderende wereld van de online marketing. Evelien is paraglider en zorgt voor een visuele zachte landing, terwijl Marrie, scuba diver, grondig de teksten in duikt. En dan hebben we ook nog Martijn die als racecar driver over de digitale snelweg rijdt. Zo heeft iedereen een bijtitel en rol.

Naast mijn persoonlijke motto heb ik voor Brand New Journey nog een alternatief motto: we want to create award winning shit. Spraakmakende dingen maken die prijswaardig zouden kunnen zijn. Dat zorgt ervoor dat we op alles een stap extra moeten zetten. Geen doorsnee dingen, maar net even wat anders. Dat komt dan ook weer terug in Brand New.

Hoe ben je in deze business terechtgekomen?

Ik ben vroeg begonnen met werken en heb altijd een commerciële rol gehad in mijn loopbaan. Heb een sales functie gehad, ben accountmanager geweest en ben op mijn 29e nog begonnen aan een studie Bedrijfskunde. Maar van de een op andere dag wilde ik iets anders gaan doen, iets waar ik mijn passie in kwijt kon en met plezier aan kon gaan werken. Toen ben ik begonnen met ondernemen. De andere founders van Brand New Journey, Evelien, Martijn en Marrie, waren ook zelfstandigen en we huurden elkaar voortdurend in. Op een gegeven moment zijn we onze krachten gaan bundelen en is toen Brand New Journey geboren.

Welke tip wil je aan anderen meegeven (vanuit jouw ervaring)?

Doe waar je passie ligt en blijf dicht bij jezelf. Dat is wel het belangrijkste wat ik heb geleerd en dat is ook wel wat ik nastreef elke dag. Anders loop je de hele dag op je tenen, en dan red je het niet. En als je elke dag bezig bent met je passie, dan straal je dat ook uit. Klanten willen jou dan ook heel graag inhuren. Zij worden ook enthousiast als ik heel enthousiast zit te vertellen over wat ik doe of wat ik kan. Dan denken zij, dat wil ik ook.

Daarbij zorgt de locatie ervoor dat ik met plezier naar mijn werk ga. Mijn collega’s zorgen ervoor dat ik op een fijne manier mijn werk kan doen. En inhoudelijk ben ik ook nog eens bezig met de dingen die ik leuk vind. Dat zorgt ervoor dat je net die stap extra kan zetten.

Waar ben je gepassioneerd over?

Mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk, dus dat is sowieso iets waar ik erg gepassioneerd over ben. Verder ben ik een enorme gadgetfreak en volg ik heel graag Formule1. Daarnaast ben ik een echte Bourgondiër, lekker wat eten met vrienden, gezelligheid.. tafelen, heerlijk!

Waar ben je trots op?

Als ik zo om me heen kijk, ben ik zakelijk gezien heel erg trots op Brand New Journey. We hebben ontzettend veel bereikt in anderhalf jaar tijd. En we zijn nog maar net begonnen!

Wat doe je over 10 jaar?

Waar ik precies sta over 10 jaar weet ik niet, maar mijn doel is om van Brand New Journey het tofste bedrijf van Nederland te maken. Dat mensen in de rij staan omdat ze bij ons willen werken. En dat klanten het leuk vinden om met ons samen te werken. Dat is mijn bescheiden ambitie.

Daarbij blijf ik dit ook doen totdat ik erbij neerval. Ik ben niet het type wat, mocht het kunnen, gaat rentenieren op een bounty-eiland, dat is leuk voor een week of 10, maar daar word ik heel onrustig van. Ik moet continue beweging en vernieuwing hebben en kan ook niet een jaar lang hetzelfde blijven doen.

Met welke ondernemers in het HNK netwerk wil jij in contact komen?

We zitten hier nu tweeënhalve maand en toevallig zijn we al met een aantal huurders in gesprek binnen HNK, maar Zicht en Panasonic zou ik graag aan mijn lijstje willen toevoegen. Huurder OXP advocaten was al een klant van Brand New Journey en Forseti, onze overbuurman, is inmiddels klant geworden. We waren voordat we ons vestigden in HNK, zo’n anderhalf jaar geleden, al eens in gesprek geweest met Forseti, dus dat we elkaar hier weer tegenkwamen en nu inmiddels zaken met elkaar doen is top!

Hoe komt zo’n samenwerking dan tot stand tussen huurders?

HNK organiseert en faciliteert dat soort momenten. Op een borrel bijvoorbeeld raak je met elkaar in gesprek, dan is het geen business maar gewoon ontspannen een praatje maken. Dan is het daarna natuurlijk heel makkelijk om een keer een kop koffie te drinken en dan gaat dat balletje vaak rollen. Als het gefaciliteerd wordt, dan gaat het wel een stuk makkelijker en dat doet HNK. Dat zorgt er wel voor dat er een dynamiek ontstaat tussen de huurders en ik denk dat dat een hele belangrijke factor is.

Bevalt het in HNK?

Ja, absoluut. Geen seconde twijfel. Geweldige faciliteiten met een receptie waar allerlei zaken direct opgepakt worden. We hoeven maar een kick te geven en het wordt geregeld. Vinden we ontzettend fijn en kunnen wij ons gewoon focussen op ons werk. Laatst hebben we onze eerste borrel georganiseerd en dat werd perfect verzorgd, ideaal! Die extra dienstverlening, daar waren we ook wel naar op zoek.

Zou je HNK aan anderen aanbevelen?

Zeker weten, geen twijfel over mogelijk

Welke ideeën heb je voor HNK?

Ik heb af en toe het gevoel dat klanten binnenkomen en een beetje lost zijn. Ze weten op het begin niet zo goed waar ze naartoe moeten, ook omdat wij op de tweede verdieping zitten misschien. Een counter of een leuke zithoek zou een oplossing kunnen zijn. Mis ik het nu? Nee niet per se. Maar het kan een fijne aanvulling zijn.

0 Reacties

Geef een reactie

Uw mailadres zal niet zichtbaar zijn. Verplichte velden zijn aangegeven met een *